Noorder eiland gepasseerd! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieselotte & Sven - WaarBenJij.nu Noorder eiland gepasseerd! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieselotte & Sven - WaarBenJij.nu

Noorder eiland gepasseerd!

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte & Sven

19 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn nu bijna drie weken in Nieuw-Zeeland en we hebben al zoveel moois gezien. Dingen die je altijd bij zullen blijven.

De Glowworm Caves was een geweldige ervaring. Miljoenen gloeiwormen bedekken het plafond van deze grot. We kregen een rondleiding door deze grot en tot slot gingen we met een boot door de grot varen. Het leek de Melkweg wel die zich had vastgeplakt aan het plafond!! Helaas mochten we hier geen foto's maken.

Vervolgens gingen we richting Rotorua, ook wel "ROTTENRUE" genoemd omdat heel de stad stinkt naar de geur van rotte eieren.
Rotorua staat bekend om de spuitende geisers, pruttelde modderpoelen, dampende rotsen, warmwaterbronnen en kokende meren.

Hier zijn we weer een ervaring rijker geworden. We zijn naar het Wai-o-Tapu Thermal Wonderland gegaan.
In dit 'duivelse' oord waar alles pruttelt en rookt.

De lady knox-geiser is een geiser die elke ochtend precies om kwart over 10 tot een hoogte van 21 meter spuit. Dit doordat een ranger een pak zeeppoeder erin gooit. Dit was echt reusachtig. De kracht waarmee de geiser tot zo'n hoogte komt. De populairste attractie in dit park is
de champagne pool. Dit is een borrelend meer dat sist als champagne. De randen van dit meer hebben een oranje kleur.

Vervolgens zijn we richting taupo gaan rijden. Hier zijn we naar de Huka-falls geweest. Deze waterval stort zich in de langste rivier van Nieuw-Zeeland en ontspringt op de hellingen van de vulkaan Ruapehu in het Tongariro national park en mondt halverwege Hamilton en Auckland uit in de Tasman zee. Het was een spektakel om te zien hoeveel kracht deze rivier heeft.

Tongariro river: dit wordt ook wel de "trout Capitol of the world" genoemd. DE kans om een mooie forel te vangen. Na een dag vissen lag de vriezer vol met een mooie 45cm regenboog forel met een gewicht van 2,8 kilo. Heerlijk!!

Als laatste zijn we nog naar het Te Papa museum in Wellington geweest. Dit wereld beroemde museum gaat over de geschiedenis van de mensheid en dieren van Nieuw-Zeeland. Een hele leuke en leerzame ervaring.

Vandaag nemen we de Ferry naar het zuider eiland.

Groetjes van ons

• 19 Juli 2013 - 08:31

Piet En Joke:

Wat is dat genieten daar op het Noorder eiland zeg en nu op naar het zuiden waar ook weer veel te beleven valt. Groetjes van piet en joke

• 19 Juli 2013 - 09:27

Karin:

Heej lies en sven! Klinkt allemaal heel erg leuk!
    Veel plezier verder en ik lees jullie volgende verslag
    Wel weer

• 20 Juli 2013 - 03:16

Jessica En Thom:

Hoi luitjes! Mooie avonturen die je inderdaad niet meer zult vergeten. De gloeiwormen vonden wij ook erg bijzonder! Leuk om jullie verhaal te lezen, met alle herkenningspunten! Geniet van het zuiden!

• 21 Juli 2013 - 12:08

Amsterdam Hier!:

Holy Moses,.

Wat een verslag weer en wat allemaal, hoe gaat het met jullie,. voelen jullie je goed,. niet ziek of al heimwee ?!!
    ik las van de Glow wormen, dat moet wel heeeeeeeellll bijzonder zijn geweest, waarom gloeien ze eigenlijk?
    De geisers pruttelende bronnen, en stinkende eier lucht,..pffff ik rook het ook!
    De 21 hoge spuitende geiser WAUW, zo hoog heb ik dat in Iceland niet gezien hoor.
    En dan die Huka falls FOTO,FOTO,FOTO,FOTO,FOTO, die wil ik ziennnn , ik zie sowieso uit naar fotoos hoor hoe meer hoe beter!!
    En gevist verser kan het niet, mag je wel vissen zonder vergunning?
    Ik zie uit naar het Zuider eiland, is het fijn in de camper en goed te rijden, komen jullie andere reizigers tegen, Nederlanders toevallig!
    Hier in Amsterdam gaat het goed, ik werk weer wat meer uren en het is prachtig weer ben al een paar keer met kwiebus naar het strand geweest.
    Lennart is twee weken op vak geweest en heeft het leuk gehad, Floris gaat deze week een weekje weg.
    En ik ga straks naar een dans feest LEUK!
    Moet volg week weer naar z"huis dat vindt ik wel spannend, maar alles is goed daar ga ik helemaal vanuit hoor!!
    Nou, kom maar op met die fotoos en tot gauw weer GENIET en voorzichtig!!
    Kus Jet!

• 26 Juli 2013 - 09:00

Linda:

Wat een avonturen beleven jullie, leuk om het zo te kunnen volgen! Ik ben natuurlijk super benieuwd naar hoe het er allemaal uit ziet, laten jullie ons mee genieten met foto's waar we stinkend jaloers op worden;-)??

Heel veel plezier nog!!

Groetjes!