Aussie! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Lieselotte & Sven - WaarBenJij.nu Aussie! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Lieselotte & Sven - WaarBenJij.nu

Aussie!

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte & Sven

11 September 2013 | Australië, Whitsunday Islands

Hallo Allemaal, het is alweer eventjes geleden maar we hebben het ONTZETTEND naar ons zin. Ons onvergetelijke avontuur in Nieuw-Zeeland is tot een einde gekomen. Maar het nieuwe avontuur stond alweer voor de deur Australië. Wat een rot leven hebben we toch!
Hier even wat hoogte punten van onze reis in Australië tot nu toe:

In Australië begonnen we met drie dagen Sydney. We verbleven in een één of ander Funk House Hostel in de bekenste feest straat van Sydney. Maar niet te min we hadden alles wat we nodig hadden een schone kamer, douche en internet. De eerste dag hadden we veel gereist dus waren we vrij vermoeid toen we deze avond aankwamen..De herrie deze avond was dus even wat minder. De overige twee dagen was het wel grappig. De tweede dag hadden we onze eigen prive gids Bianca (kennis van Sven) die ons alle highlights van Sydney heeft laten zien.

Vervolgens hebben we onze camper op gehaald en zijn we richting Blue Mountain National park gaan rijden. Hier hebben we twee pittige wandelingen door de Canyon gemaakt. De dag erna de Three Sisters en Ego Point bezocht.

Onderweg naar Brisbane Water National park begaf de accu het, waardoor we een stukje terug moesten rijden om het te laten maken. Vervolgens met volle moed er weer tegen aan. We hebben de toeristische Lakes Way route genomen richting Port Maquarie. Hier hebben we de schattige koalla's bezocht in het koalaziekenhuis. Ook zagen we er hier nog een in het wild.

Onderweg naar Byron bay hebben we een wandeling gemaakt naar Sugerloaf Point Lighthouse. Vanaf deze vuurtoren had je een uitizcht over een paar mooie stranden en de Tasmanzee. Gelukkig hadden we onze verrekijker mee zodat we de voorbij trekkende bultrug walvissen goed konden spotten.

Vanaf Sugerloaf Point Lighthouse was het een klein stukje rijden naar Yamba. Dit strand staat bekent om zijn Bodyboarding en zijn grote golven. Na het aanschaffen van twee boarden hebben we dit ook heel de dag in de hoge golven kunnen doen. De volgende dag stond Byron Bay op het programma. Dit is een types surfers dorpje waar we gezellig hebben rond gekeken. Toch hoor je hier zonder lange dretlocks niet echt thuis! Eenmaal in Byron Bay moet je het Byron Bay Lighthouse point bezocht hebben. Ook vanaf deze vuurtoren hadden we weer geluk, een groep met dolfijnen passeerde ons vlak langs de kant.

Na Byron Bay hebben we de Steve Irwin way genomen naar Australia ZOO (Home of The CRODILLE Hunter). Dit is een van de bekenste en mooiste dierentuinen ter wereld. Na het zien van verschillende bijzondere, mooie, lelijke, raare, gevaarlijke dieren en shows, was deze dag tot een einde gekomen.
Na een hoop kilometers en mooie plekken verder waren we aangekomen in Hervey Bay. Hier vandaan hebben wij een dagtour gedaan op Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld en is alleen toegangelijk voor 4 wheeldrives, aangezien de zandwegen bijzonder uitdagend terrein is. Zelfs voor 4 wheeldrives! Met de tour zijn we alle hightlights van Fraser island afgegaan inclusief Lake Mackenzie, Elly creek en het shipwreck langs de beach highway.

We wilden ook alvast wat zien van de outback en hebben de Caprion highway genomen naar Longreach. Onderweg krijg je een duidelijk beeld van de grote en de droogte van de outback. In Longreach zijn we naar het Hall of Fame museum geweest. Dit museum gaat over de history van de Outback en Vee. Wij vonden hier niet zo heel erg veel aan. Vanuit Longreach kan je een lange onverharde weg nemen naar Starlight point (een heuvel). De top van de heuvel biedt uitzicht over de gigantische droge vlaktes van de outback.

Vandaag hebben we onze 3 daagse Whitsunday zeiltrip geboekt. Tijdens deze trip gaan we snorkelen, kayajakken eilanden bezoeken, veel zeilen en zitten in onze hot tube op het dek. Wij hebben hier geweldig veel zin in. Google de Whitsunday eilanden en je snapt waarom!
We hopen jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gesteld. Ook nog heel erg bedankt voor de leuke reacties die we van jullie hebben gekregen.

Groetjes,
Van ons

Ps. Jullie zullen misschien wel gemerkt hebben dat we nog niet veel foto’s geplaatst hebben. Dit komt doordat je hier vrij snel internet voor nodig hebt en dit vrij moeilijk te vinden is. Het kan zijn dat we later (door het hebben van goed internet) nog foto’s toevoegen aan eerder geplaatste reisverslagen. Kijk deze dus af en toe nog even terug.

• 11 September 2013 - 14:25

Marja En De Rest Van De Fèmelie !:

Hallo jullie daar,

Nog Gefeliciteerd met je verjaardag Lieselot!!!!! Heeft Sven nog voor je gezongen? ;)

De verslagen zijn leuk om te lezen en wat een prachtige fotoos staan er op. Ik kan er erg van genieten, als ik op elke foto jullie allebei met een hele grote 'smile' ziet zitten. Duidelijk te zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben èn dat hoort natuurlijk ook!

Hoe gaat het verder met jullie?
    Ik hoorde dat jullie Oma ook gesproken hadden..
    Ik zal de fotoos en verslagen binnenkort laten zien en lezen.

Veel lieve groetjes en geniet!

• 11 September 2013 - 14:35

Marja En De Rest Van De Fèmelie !:

oooo.... en ook aan Opa natuurlijk!

Doeeiiiiii

• 12 September 2013 - 09:28

Hans Hesselink:

Hallo daar,

Leuk verslag en fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. De foto's zijn ook heel mooi. Ben benieuwd hoe de whitsunday eilanden zijn en hoe het zeilen bevalt. Ik hoop dat jullie niet zeeziek worden. Nou veel plezier verder.

• 12 September 2013 - 10:32

Jessica En Thom:

Hey jullie! Wat een bekende namen allemaal weer! Leuk dat jullie naar de whitesunday's gaan, wij hebben die over geslagen :( Zal vast supermooi worden! Wij zetten onze foto's op www.mijnalbum.nl Voor 10 euro per jaar heb je veel opslag ruimte en staan je foto's veilig. Het uplaoden gaan trouwens ook vrij snel. Geniet van je vakantie in je vakantie :P

Groetjes Thom en Jes.

• 12 September 2013 - 17:42

Arie:

Lieselot alsnog van harte gefeliciteerd :)

Geweldig om weer een verhaal van jullie te mogen lezen....!
    Ik heb voor de grap eens even een paar door jullie genoemde plaatsen opgezocht met Google pfffff Amazing :)
    Ik denk dat Australië nu wel boven aan mijn wish lijstje komt te staan hahaha
    En ja die Whitesunday´s ach wat moet je daar nu weer van zeggen........witte stranden, super blauw water, nemo enz enz kortom JALOERS ;)

Ik zou zeggen probeer er van te genieten.....maar als ik jullie verhalen zo lees is dat geen probleem hahaha
    En super leuk om de foto´s te bekijken :)

Groetjes Arie

• 12 September 2013 - 20:54

Maarten:

super allemaal...veel plezier verder....hier lijkt het herfst te worden, beetje jammer!
    Take care, Maarten

• 13 September 2013 - 02:19

Jan:

niet jaloers, niet jaloers , niet jaloers ... helemaal niet jaloers , helemaal niet ....jaloers ...niet ....totaal niet ....jaloers helamaaaaaaal niet neee ...niet ...heus niet ! ........ WIL IK/WIJ OOOOOOOOOOOK ; )

• 14 September 2013 - 11:14

Ada En Geert:

Hee jullie daar Aussies,

Zo te zien passen jullie daar wel. De foto's zijn mooi. Leuk al die aparte dieren en zo dichtbij.
    Was leuk om vanochtend jullie verhaal over het snorkelen en duiken te horen. Heel mooi wat je allemaal gezien hebben ....Vergeet je nooit van zijn leven meer.
    Zijn benieuwd naar de filmpjes.
    Lieve groetjes en een knuffel

• 16 September 2013 - 21:31

Netty Booij:

Hoi Lies en Sven

Toch ff kwijt dat ik al jullie verhalen machtig vind en de foto's geweldig !!!! Wat hebben jullie een vol programma , maar tuurlijk je wilt alles beleven. Geniet en blijf ook schrijven en foto's maken want zo genieten we allemaal mee. Via google is het inderdaad leuk om sommige locaties na te lezen. Hier in Nederland wordt het herfst dus blijf daar maar.
    Leuk je taart voor je verjaardag. (lekker samen opsmikkelen ha ha) Nog heel veel avonturen en blijf gezond.

Groeten van de hele fam Booij

• 08 Oktober 2013 - 15:22

Ans En Anne Karsten:

Hallo Liesselotte en Sven. Wij zaten op 26/6 bij jullie in het vliegtuig op weg naar Auckland.
    We zien wel dat jullie het leuk hebben op jullie wereldreis. We blijven jullie volgen.
    Leuke foto,s. Veel plezier en een goede reis verder.
    groetjes Ans en Anne

• 08 Oktober 2013 - 17:31

Rob En Gerda:

Hallo Sven en Lieselotte,

Het meegenieten met jullie reisavonturen gaat maar door, hardstikke leuk hoor!
    Geweldig dat jullie zo ONTZETTEND genieten, maar het kan in feite ook niet anders als je dagelijks een van de mooiste delen van de wereld in je op kan nemen.
    We genieten door jullie sappige verhalen en mooie foto's met jullie mee en blijven dit vanzelfsprekend doen.
    Ik weet niet wie de foto's maakt, maar de foto's die we zien zijn regelmatig van professionele kwaliteit.
    Geweldig dat jullie ook een zeiltocht gaan maken, ik ben daar zelf ook een liefhebber van en heb in mijn jonge jaren zelf ook vaak gezeild en zelfs 1 seizoen aan wedstrijd zeilen gedaan.
    Het lijkt me fantastisch dat in die omgeving te kunnen doen en we horen nog wel hoe jullie dat beleeft hebben.
    De beelden van deze 'Pinkstereilanden' speken inderdaad voor zich! Witte stranden, groen bebost en prachtige luchten met mooie mooie onderwater wereld, het kan niet op...

Hartelijke groeten, ook van Gerda

Rob